پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118440
ايران به خاطر مذاکرات خودکشي نمي‌کند
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2528

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، پايگاه خبري تحليلي آمريکايي موسوم به لوبلاگ در تبيين تحليل فوق، دسترسي به توافق هسته‌اي ميان ايران و غرب را دور از انتظار توصيف کرد و نوشت: دولت آمريکا مي‌گويد مصمم است از دستيابي ايران به سلاح هسته‌اي ممانعت به عمل آورد. در اين ميان مي‌تواند دو منطق وجود داشته باشد.

نخست؛ ايران مصمم به دستيابي به سلاح هسته‌اي است و هرچه زودتر بايد مانع توليد مواد مورد نياز براي ساخت سلاح هسته‌اي در اين کشور شد. دوم، ايران نمي‌خواهد سلاح هسته‌اي توليد کند و مي‌توان براي هميشه نيز امکان دستيابي به سلاح هسته‌اي را براي ايران از بين برد.

لوبلاگ تصريح کرد: اگر منطق غرب براساس تصور نخست باشد، جايي براي مذاکره با ايران وجود ندارد زيرا ايران از سال ???? نشان داده که به دنبال دست کشيدن از فعاليت‌هاي هسته‌اي خود نيست. به اين ترتيب آمريکا و اروپا بايد حضوري ??? ساله در ايران داشته باشند که مطمئن شوند ايران همه تأسيسات هسته‌اي‌اش را از بين برده است اما اگر مبناي منطق غرب تصور دوم باشد، آنگاه سياست منطقي اين است که با ايران مذاکره کنيم تا شانس هسته‌اي شدن ايران را به حداقل برسانيم. اين به معني افزايش نظارت‌ها بر برنامه‌هاي هسته‌اي ايران و محدود کردن برنامه‌هاي هسته‌اي اين کشور است.

شواهدي که تا امروز در دسترس است نشان مي‌دهد که آمريکا و اروپا تصور دوم را مبناي منطق خود قرار داده‌اند اما نتايجي که به دنبال آن هستند بين اهداف ناشي از فرضيه اول و دوم در نوسان است. آنها مي‌خواهند ايران تعداد سانتريفيوژهاي خود را کاهش دهد و به دنبال توسعه سانتريفيوژهاي پيشرفته‌تر هم نباشد. نتيجه‌اي که مي‌توان آن را نتيجه هيبريدي ناميد.

لوبلاگ با اشاره به باج‌خواهي غرب نوشت: آنها مي‌خواهند تأسيسات هسته‌اي ايران به طور کامل برچيده شود. از سوي ديگر دولت ايران نيز ترجيح مي‌دهد مذاکرات هسته‌اي به شکست برسد تا اينکه خود را به يک خودکشي سياسي متعهد کند. در چنين شرايطي آنچه لازم است بازبيني منطق آمريکا و اروپا در مورد ايران است. معاهده‌هاي بين‌المللي و پيمان منع اشاعه هسته‌اي و پروتکل الحاقي دست آژانس را براي تأييد ماهيت صلح‌آميز اين برنامه‌ها باز مي‌کنند.

لوبلاگ نوشت: مردم آمريکا نشان دادند که در پرونده سوريه به شدت مخالف درگير شدن آمريکا در جنگي ديگر هستند و مقامات کاخ سفيد نيز بايد اين نکته را درک کنند.

مرجع : روزنامه کيهان

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html